Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Konveksi Hijab CV.ZAM-ZAM Candimulyo Jombang

Authors

  • Muhammad Fadhli Robby Mukhtarom Universitas Hasyim Asy’ari
  • Lilis Sugi Rahayu Ningsih Universitas Hasyim Asy’ari

DOI:

https://doi.org/10.59024/jise.v1i4.359

Abstract

Costumers’ have their own taste to buy something at somplace, beside when they found a product or a place that suits to their taste arises a desire to become customer that loyal to that product or a place .  Object of this research is hijab convection CV.ZAM-ZAM Candimulyo Jombang. Purpose of this reseacrh is to know the effect of service quality and product quality on customer loyalty at hijab convection CV.ZA-ZAM Candimulyo Jombang

This resecarh methode is kuantitative . The populations are customersrs who buy or booking at the hijab cnvection CV.ZAM-ZAM Candimulyo Jombang wich around 150 customers in a month with 30 respondens. Data analysised by statistic test helped by SPSS25. The results  showed that factors that 1) the service quality has a partial effect on customer loyalty with value of 2.125 on partial test. 2) the product quality has a partial effect on customer loyalty with value of 2.993 on partial tes. 3) the service quality and product quality has a simultaneous effect on customer loyalty with value of 11.938 on simultaneous test.

References

Kurniadi, El., Nurlella, S., & Solelgiartol, D. (2021). Prolgram Kelmitraan Masyarakat Inolvasi Delsain Prolduk , Manajelmeln dan Pelmasaran Digital Selbagai Upaya Pelmulihan Elkolnolmi Dampak. Elmpolwelrmelnt Solcielt, 4(2), 41–51.

Hayati, P. N. (2022). Stratelgi Pelmasaran UMKM Kolnvelksi Hijab Di Polndolk Pelsantreln Addimyati Delsa Polndolk Lalang Kelcamatan Jelnggawah Kabupateln Jelmbelr 2021. 3(2), 166–179.

Maryolnol, R. S. D. W. A. (2019). Pelngaruh Kualitas Pellayanan Dan Harga Telrhadap Kelpuasan Pellanggan Dalam Melningkatkan Lolyalitas Pellanggan Pada TV Kabell Amacol Meldia Landasan Ulin Banjarbaru. Jurnal Bisnis Dan Pelmbangunan, 8(2), 55–58.

Citra, T., Sukrelsna, I. M., & Sugihartol, J. (2019). Analisis Pelngaruh Kualitas Prolduk, Kualitas Layanan dan Kelmampuan Melnjual Telrhadap Lolyalitas Pellanggan ( Studi Pada Pelrceltakan Jadi Jaya Grolup, Selmarang ). Jurnal Sains Pelmasaran Indolnelsia (Indolnelsian Jolurnal olf Markelting Scielncel), 18(1), 1–14. https://doli.olrg/10.14710/jspi.v18i1.1-14

Ramadhanty, V., Putri, D. J. U., & Azzahra, F. (2020). Lolyalitas Pellanggan Pada Keldai Rolti Bakar Di Pamulang. Jurnal Ilmiah Fakultas Ilmu Kolmunikasi Univelrsitas Islam Riau, 7(2), 68–79.

Wijaya, El., & Saparsol. (2019). Kelpelrcayaan selbagai Variabell Intelrvelning Pelngaruh antara Kualitas Prolduk dan Pellayanan Telrhadap Lolyalitas Pellanggan (Studi Pada Pellanggan El-Colmmelrcel Tolkolpeldia.colm). Kolmpeltelnsi - Jurnal Manajelmeln Bisnis, 14(2), 171–184.

Mulyana, A. R., & Seltyolnol, H. (2019). Kualitas Prolduk Dan Kualitas Pellanan Selbagai Antaseldeln Kelpuasan Pellanggan Dalam Melmbelntuk Lolyalitas Pellanggan Warolelng Spelsial Sambal “Ss” Cabang Veltelran Yolgyakarta. Jurnal Folkus, 9(1), 14–34.

Zulkarnain, R., Taufik, H., & David Ramdansyah, A. (2020). Pelngaruh Kualitas Pellayanan dan Kualitas Prolduk telrhadap Lolyalitas Nasabah delngan Kelpuasan Nasabah selbagai Variabell Intelrvelning (Studi Kasus Pada PT Bank Syariah Mu’amalah Cilelgoln). Jurnal Manajelmeln Dan Bisnis, 1–24.

Indraswari, I. A. I. (2019). Pelran Kelpuasan Pellanggan Dalam Melmeldiasi Pelngaruh Kualitas Pellayanan Telrhadap Lolyalitas Pellanggan Pt. Holnda Delnpasar Agung. El-Jurnal Manajelmeln Univelrsitas Udayana, 8(5), 3166. https://doli.olrg/10.24843/eljmunud.2019.v08.i05.p21

Ganyang, M. T. (2019). Pelmbelntukan Lolyalitas Pellanggan Mellalui Citra Melrelk Dan Kualitas Prolduk. Jurnal Riselt Manajelmeln Dan Bisnis (JRMB) Fakultas Elkolnolmi UNIAT, 4(S1), 781–790.

Amellinda Halim, Felbrian Jaya Kurniawan, F. A. (2019). Pelngaruh kualitas prolduk dan kualitas layanan telrhadap kelpuasan dan lolyalitas pellanggan di pizza hut surabaya. Jurnal Holspitality Dan Manajelmeln Jasa, 7, Nol 2, 183–199.

Ridwan, B. D., Ibrahim, J. T., & Bakhtiar, A. (2019). Pelngaruh Kualitas Prolduk Belnih Buncis a.S. Telrhadap Lolyalitas Pellanggan Cv a.S. Di Kelcamatan Karangplolsol Kabupateln Malang. Jurnal Solsial Elkolnolmi Pelrtanian, 15(2), 105. https://doli.olrg/10.20956/jselp.v15i2.6389

Ngatnol, C. L. R. M. (2019). Pelngaruh Harga Dan Kualitas Prolduk Telrhadap Lolyalitas Pellanggan Mellalui Kelpuasan Pellanggan Selbagai Variabell Intelrvelning (Studi Pada Kolnsumeln Kolsmeltik Wardah Di Kolta Selmarang). Pelngaruh Harga Dan Kualitas Prolduk Telrhadap Lolyalitas Pellanggan Mellalui Kelpuasan Pellanggan Selbagai Variabell Intelrvelning (Studi Pada Kolnsumeln Kolsmeltik Wardah Di Kolta Selmarang), 1–7.

Fachrelza, A. F., & Widayantol, W. (2020). Pelngaruh Harga Dan Kualitas Pellayanan Telrhadap Lolyalitas Pellanggan Mellalui Kelpuasan (Studi Pada Pellanggan Pt Kelrelta Api Indolnelsia Daolp Iv Selmarang). Jurnal Ilmu Administrasi Bisnis, 9(2), 183–190.

Thung, F. (2020). Analisis Pelngaruh Kualitas Pellayanan Dan Harga Telrhadap Lolyalitas Pellanggan Delngan Kelpuasan Pellanggan Selbagai Variabell Meldiasi. Jurnal Elkolnolmi Dan Kelwirausahaan, 20(1), 74–95. https://doli.olrg/10.33061/jelku.v20i1.4366

Kurniadi, El., Nurlella, S., & Solelgiartol, D. (2021). Prolgram Kelmitraan Masyarakat Inolvasi Delsain Prolduk , Manajelmeln dan Pelmasaran Digital Selbagai Upaya Pelmulihan Elkolnolmi Dampak. Elmpolwelrmelnt Solcielt, 4(2), 41–51.

Ruslaini, R., Abizar, A., Ramadhani, N., & Ahmad, I. (2021). Pelningkatan Manajelmeln Dan Telknollolgi Pelmasaran Pada Umkm Oljelsa (Oljelk Sahabat Wanita) Dalam Melngatasi Lelss Colntact Elkolnolmi Masa Colvid-19. Martabel : Jurnal Pelngabdian Kelpada Masyarakat, 4(1), 139. https://doli.olrg/10.31604/jpm.v4i1.139-144

Sugiyolnol. (2018). Meltoldel pelnellitian kuantitatif, kualitatif dan R & D. Alfabelta

Gholzali, I. (2021). Aplikasi Analisis Multivariatel delngan Prolgram IMB SPSS 26. Eldisi 10. Univelrsitas Dipolnelgolrol

Sahir, S. H. (2021). Meltoldollolgi Pelnellitian (T. Kolryati (eld.)). KBM Indolnelsia.

Downloads

Published

2023-09-25

How to Cite

Muhammad Fadhli Robby Mukhtarom, & Lilis Sugi Rahayu Ningsih. (2023). Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kualitas Produk Terhadap Loyalitas Pelanggan Pada Konveksi Hijab CV.ZAM-ZAM Candimulyo Jombang. JURNAL EKONOMI BISNIS DAN MANAJEMEN, 1(4), 161–174. https://doi.org/10.59024/jise.v1i4.359

Issue

Section

Articles