PEMBUATAN MEDIA PROMOSI E-CATALOG DENGAN MENGGUNAKAN APLIKASI CANVA DI INSTAGRAM UNTUK MENARIK MINAT BELI PADA HALTER COFFEE MALANG
DOI:
https://doi.org/10.59024/jise.v3i2.1186Abstract
This study aims to create an e-catalog using the Canva application as a promotional medium on Instagram to attract buying interest at Halter Coffee Malang.
This research used action research methods. Methods of data collection used the methods of observation, interviews and questionnaires. The questionnaires were distributed to 2 part of the company, 2 design experts, and 30 potential customers. The results of the questionnaire were then analyzed by simple tabulation analysis and the average score was then analyzed by correlation coefficient to determine the relationship between the two variables.
Based on the results of the research, it can be concluded that the e-catalog at Halter Coffee Malang deserves to be published. Therefore, it is hoped that Halter Coffee Malang can use this e-catalog as a promotional medium
References
Adi, Suwarna. 2020. Membuat Desain Cantik dengan mudah dan cepat menggunakan Canva. Marsudi Suwarna Adi.
Ari Setyaningrum, J. U. 2015. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Yogyakarta: Andi.
Durianto, D., Sugiarto, Widjaja, A.W., & Supratikno, H. 2003. Invasi Pasar dengan Iklan yang Efektif. Jakarta: PT Gramedia Pustaka Utama
Enterprise, Jubilee. 2012. Instagram untuk Fotografi Digital dan Bisnis Kreatif. Jakarta: PT Elex Media Komputindo.
Falah, Nur. 2019. Pengembangan Buku Panduan Elektronik Pada Program Library Instruction Dengan Menggunakan Aplikasi Canva: Design and Development pada Perpustakaan Universitas Pendidikan Indonesia. S1 thesis, Repository Universitas Pendidikan Indonesia. (http://repository.upi.edu/id/eprint/40731) Diakses pada tanggal 27 Februari 2021.
Jaiz, Muhammad. 2014. Iklan dan Bauran Pemasaran. Yogyakarta: Graha Ilmu.
Jasmadi. 2018. Cara praktisi bikin E-Catalog. Semarang: CV OxyConsultant.
Priansa, Donni Juni. 2017. Perilaku Konsumen dalam Persaingan Bisnis Kontenporer. Bandung: Alfabeta.
Raharjo, Kurniawan. 2019. Pembuatan Media Promosi E-Catalogue Melalui Instagram Dengan Menggunakan Coreldraw Untuk Meningkatkan Penjualan Di Sukun Jaya Malang. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB) Vol.5 No.2 ISSN.2407-3741 (http://jab.polinema.ac.id/index.php/jab/article/view/370/pdf ) Diakses pada tanggal 3 Februari 2021.
Rahma, Dini. 2019. Pembuatan E-Katalog Sebagai Media Promosi Di Instagram Pada Cantique Bakery And Pastry Malang Dengan Menggunakan Coreldraw. Jurnal Administrasi Bisnis (JAB) Vol.5 No.2 ISSN.2407-3741 (http://jab.polinema.ac.id/index.php/jab/article/view/379/pdf ) Diakses pada tanggal 24 Februari 2021
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2025 JURNAL EKONOMI BISNIS DAN MANAJEMEN

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.