Strategi Kepala Sekolah Untuk Meningkatkan Mutu Pendidikan

Authors

  • Salsabila Erliani UIN Sumatera Utara
  • Ayu Putri Julia UIN Sumatera Utara
  • Lilis Astika UIN Sumatera Utara
  • Tamimi Mujahid UIN Sumatera Utara
  • Rahmad Riadi Batubara UIN Sumatera Utara
  • Rizki Akmalia UIN Sumatera Utara

DOI:

https://doi.org/10.59024/simpati.v1i3.220

Keywords:

Strategy, Quality of Education

Abstract

This article discusses the strategies or methods of school principals in improving the quality of education. Various ways are done so that the quality of education can be increased. So how to improve the quality of education in educational institutions? It is on this basis that this article was created in order to find out ways to improve the quality of education, starting from strategies, obstacles to solutions to overcome them. The research method used was in the form of an interview method in which data analysis techniques were used to describe each problem that triggered the students' lack of interest in reading. It can be concluded that improving the quality of education is quite a challenge for educational institutions. Because from there you can measure the level of educational stability in schools.

References

Baro’ah, S. (2020). Kebijakan Merdeka Belajar Sebagai Peningkatan Mutu Pendidikan. Jurnal Tawadhu, 4(1), 1063–1073.

Fadhli. (2017). Manajemen Peningkatan Mutu Pendidikan Muhammad Fadhli Pendahuluan Mutu merupakan sesuatu yang dianggap salah satu bagian penting , karena mutu pada dasarnya menunjukkan keunggulan suatu produk jika dibandingkan dengan produk lainnya . Penignkatan mutu mer. Academia.Edu, 1(02).

Fitria, H., & Martha, A. (2020). admin,+12+Sulastri+258-264. 1(3), 258–264.

Hadi, S. (2020). Model Pengembangan Mutu Di Lembaga Pendidikan. PENSA : Jurnal Pendidikan Dan Ilmu Sosial, 2(3), 321–347.

Hendro Widodo. (2017). Manajemen Mutu Madrasah. Jurnal Pendidikan Dan Keagamaan, 1(1), 56–78.

Ishak, D. (2022). Tinjauan Kebijakan Desentralisasi Pendidikan Di Indonesia. PAPATUNG: Jurnal Ilmu Administrasi Publik, Pemerintahan Dan Politik, 5(1), 30–36. doi: 10.54783/japp.v5i1.497

Nafindra, I. B., & Rifqi, A. (2022). Strategi Kepala Sekolah Dalam Meningkatkan Mutu Pendidikan Pada Jenjang Sekolah Dasar dan Menengah. Jurnal Inspirasi Manajemen Pendidikan, 10(3), 551–565.

Retnaningsih, D. (2019). Tantangan dan Strategi Guru di Era Revolusi Industri 4.0 dalam Meningkatkan Kualitas Pendidikan. Prosiding Seminar Nasional: Kebijakan Dan Pengembangan Pendidikan Di Era Revolusi Industri 4.0., (September), 23–30.

Ritonga, M. (2018). Politics and Policy Dynamics of Changing the Education Curriculum in Indonesia until the Reformation Period. Bina Gogik, 5(2), 1–15.

Samiaji, M. H., Hidayat, I., & Najah, S. (2021). Manajemen Strategi dalam Pengembangan Mutu Pendidikan Anak Dini. Jurnal Pelita PAUD, 5(2), 184–192. doi: 10.33222/pelitapaud.v5i2.1290

Sonia, N. R. (2022). Strategi Pengembangan Mutu Lembaga Pendidikan di Era Globalisasi. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 4(3), 4429–4443. doi: 10.31004/edukatif.v4i3.2961

Undang-undang RI Nomor 20 Tahun 2003 Tentang Sistem Pendidikan Nasional

Downloads

Published

2023-06-09

How to Cite

Salsabila Erliani, Ayu Putri Julia, Lilis Astika, Tamimi Mujahid, Rahmad Riadi Batubara, & Rizki Akmalia. (2023). Strategi Kepala Sekolah Untuk Meningkatkan Mutu Pendidikan. Simpati, 1(3), 62–71. https://doi.org/10.59024/simpati.v1i3.220